Actividad

Tot Pals: poble, costa, Gola del Ter i arrossars

Descarga

Fotos de la ruta

Foto deTot Pals: poble, costa, Gola del Ter i arrossars Foto deTot Pals: poble, costa, Gola del Ter i arrossars Foto deTot Pals: poble, costa, Gola del Ter i arrossars

Autor

abril 2012
  • Valoración

•   4,7 1 valoración
Sé el primero en aplaudir
1 comentario
Comparte

cerca de Pals, Catalunya (España)

Vista 8493 veces, descargada 208 veces

Fotos de la ruta

Descripción del itinerario

Itinerari que ens permet conèixer el poble de Pals i tota la seva àrea i espais d’interès natural: pineda de Pals, platges, basses, arrossars... Es tracta d’un itinerari fàcil, força planer, però llarg (per la qual cosa el qualifiquem de moderat). Es pot realitzar en BTT.
Sortim de l’aparcament (1) que hi ha abans d’entrar a la vila medieval de Pals i ens dirigirem cap a l’Est, cap el GR-92 del qual ens desviem per pujar al Puig d’en Pau (2) que ens permet veure vistes (entre les cases) aèries de tota la zona que recorrerem a peu (pineda de Pals, platja de Pals, poble de Pals i els Masos de Pals, així com les Illes Medes, el Massís del Montgrí, El Canigó...). Baixem del Puig i ens dirigirem cap a l’Est on deixarem el GR-92 per enllaçar amb el PR-C 128 en una cruïlla (3) i travessant tota la pineda de Pals fins arribar a la Platja de Pals (4) on ens dirigirem a la dreta per anar a veure la bonica Platja del Racó (5). Caminarem tota la Platja de Pals cap el nord passant per les zones de dunes fins que arribarem a les Basses d’en Coll (6), lloc on es troben un conjunt d’ecosistemes mediterranis que formen l’espai d’interès natural d’aquest nom formats per aiguamolls, arrossars i dunes. Els aiguamolls desemboquen al mar (7) i podrien tallar-nos el camí cap el nord i obligar-nos a buscar una alternativa al nostre itinerari. Nosaltres, per sort, hem trobat una petita franja de sorra de platja que ens ha permès superar la desembocadura i continuar per la platja fins arribar al Passeig del Mas Pinell i hem continuat fins a la Gola de Ter (8), punt on desemboca el riu Ter i on arriba el camí que segueix tot el traçat del riu des del seu naixement (amb molt bones vistes de les Illes Medes). Continuem pel camí riu amunt fins trobar un camí ample a mà esquerra on seguirem l’itinerari de l’espai d’interès natural Baix Ter (9) passant pel darrere del càmping “Delfín Verde” , passant per la Bassa del Mas Pinell (10) i travessant el Rec del Molí per sobre d’un pont (11). Continuem cap el sud per un camí entre camps d’arròs (12) que ens aniran acompanyant fins pràcticament arribar a Pals. Quan enllacem amb el PR-C 108 girem cap a la dreta seguint el Rec des Coll que ens queda a l’esquerra. Veurem el Mas Gelabert i el Golf Serres de Pals i passarem prop del Molí de Pals (molí d’arròs) (13). El PR continua un trosset per la carretera C-31 i la travessa més endavant per continuar per un camí entre arrossars. Enllaçarem amb el GR-92. Ja prop de Pals, el GR-92 passa per una mena de torrent que hem trobat impracticable perquè hi havia força aigua i hem hagut de pujar per un marge (ja hi havia un corriolet fet del munt de gent que ha hagut d’esquivar aquest inconvenient) durant uns 200 m. S’arriba al poble de Pals on arribem fins el Mirador Josep Pla (14) amb molt bones vistes aèries de l’àrea caminada i travessem el bonic poble fins el punt d’inici.

Puntos de interés

Foto de05 Platja del Racó Foto de05 Platja del Racó

05 Platja del Racó

IconoWaypoint Altitud 1 m
Foto de06 Basses d'en Coll Foto de06 Basses d'en Coll Foto de06 Basses d'en Coll

06 Basses d'en Coll

IconoWaypoint Altitud 4 m
Foto de07 Desembocadura Basses Foto de07 Desembocadura Basses Foto de07 Desembocadura Basses

07 Desembocadura Basses

IconoWaypoint Altitud 2 m

IconoWaypoint Altitud 6 m

IconoWaypoint Altitud 55 m
Foto de14 Mirador Josep Pla Foto de14 Mirador Josep Pla Foto de14 Mirador Josep Pla